КОНСУМЕРИЗАМ: Клучниот алат за манипулација на граѓаните
Во светот се создаде нова религија, а нејзиното мото е „Купувам додека постојам!“. Зборот конзумеризам стигна и во нашите краеви преку англискиот збор cosnumerism, односно зборот consumer, што значи потрошувач.
Најголемиот дел од верските празници се пропратени со потрошувачка грозница. На потрошувачкиот менталитет ретко кој може да му одолее. Конзумистичката филозофија и конзумеризмот особено најдоа критика при ударот на рецесијата, кога падна потрошувачката моќ и стандардот.
Конзумеризмот настана како движење на самоорганизирањето на потрошувачите и друштвените групи по Втората светска војна во САД и работат на заштитата на потрошувачите. Но подоцна ова движење се разви и во други развиени земји. Овој поим со тек на времето го смени своето значење па денес конзумеризам значи заговарање на висока потрошувачка како темел на здравата економија.
Конзумеризмот е став кој кон среќата на поединецот зависи од поседувањето на материјални добра. Растот на бруто друштвениот производ се наметнува како главно мерило на економската состојба на некои земји па сите на некој начин се обидуваат да го начнат настојувањето на потикнување на потрошувачката, а со тоа и потрошувачкиот менталитет, конзумистичката филозофија, како начин на живот кој се задоволува со непотребни материјални добра, конзумеризам.
Зборот конзумеризам стигна и во нашите краишта, преку англискиот збор consumerism, односно зборот consumer, што значи потрошувач. На латински првиот дел од зборот означува заеднo, додека латинскиот збор за sumere значи да се земе. Конзумирати значи да се троши, јаде, испие, а и бракот може да се конзумира. Зборот konzum означува потрошувачка, трговија.
Во економската наука, конзумирањето претставува економска политика, која има за цел да ја потикне потрошувачката, односно ставот за слободниот избор на потрошувачот кој треба да биде диктиран од економското структурно друштво.
Умот на индивидуалното повеќе не тежи кај однесувањето на богатите и славните, што дополнително ја олеснува работата кај продавачите, кои доволно ја симулираат славата преку свои медиумски и друштвени алати. Борбата против конзумеризмот низ годините создаде емоција меѓу купувачите и противниците, односно денеска стана отворено прекршување на друштвените норми и „одметници“ на патот на етиката и отфрлањето.
Купувањето само по себе е цел од потреба
Кога се зборува за овој концепт, тој секако не потекнува од денешницата туку датира уште од времето од древна Месопотамија, а првите навестувања на денешната пракса пристигнуваат во седумдесетото и осумдесетото столетие во Велика Британија и Франција, каде средната класа сака да ги копира своите идоли на владетелско функционирање. На тој начин ја добивата првата физија на луксуз и мода, што резултира со човечка манија за купување, а не исклучуво за купување од потреба.
Конзумеризмот делува како неметната друштвена норма
Денеска начинот на живот на високата класа стана стандард за се, па така купувачот продава, се задолжува, и троши во толкава мера што влегува во должничко ропство. Купувањето на робата повеќе не е цел, туку друштвен стандард. Емулацијата создаде психолошка желба на однесување на оние кои се сметаат над друштвото и истата се користи во пропагандните техники.
Редакцијата на Press24 не сноси никаква одговорност за коментарите. Бидејќи се генерираат преку Facebook за нив важат правилата и условите на социјалната мрежа